HUOM!


Blogi muuttanut: www.tiinapasanen.fi


lauantai 9. heinäkuuta 2016

Kesäkuulumisia

LOMA! Se on täällä vihdoin!! Kirjoitan tätä Linnanmäellä sillä aikaa, kun mieheni riekkuu veljiensä ja näiden kaverin kanssa laitteissa. Itse en pysty menemään mihinkään laitteeseen, sillä kerrostalomme naapuripuistossa saan rengaskeinusta tarvittavan määrään huimausta aikaiseksi ja vieläpä ilmaiseksi! (Suomeksi sanottuna, minulle tulee huono olo hyvin helposti!)

Blogihiljaisuuteni on kestänyt luvattoman pitkään. Alun perin minun piti pitää vain hetken taukoa, mutta nyt siitä on sitten vierähtänyt pari kuukautta. Minulla on paha tapa pitää useampaa rautaa tulessa saman aikaisesti, ja sen vuoksi omat harrastukset usein kärsivät. Oheinen kuva on työreissultani Islannista. Siinä lukemisen alla minulla oli Philippa Gregoryn Sininen herttuatar, mitä täydensi erittäin hyvin aikaisemmin luetut Valkoinen ja Punainen kuningatar ja Igguldenin Myrskylintu ja Kolmen liitto

Olen aloittanut vloggauksen, ja viimeisen kahden kuukauden aikana olen kuvannut useita videoita, mutta sisäinen perfektionistini ei ole sallinut niitä julkaistavaksi ollenkaan. Julkaistut videot löytyvät täältä: https://www.youtube.com/channel/UCr2bDo8Psq3l5q6wy4MPw2A 
Vloggaugsen aloitus on ollut jännittävää, pelottavaa ja hirvittävää. Outona ilmiönä olen huomannut, että minulle luontainen puhua papattaminen muuttuu videolla helposti puuromaiseksi tai matalaksi, mutta se tarkoittaa vain sitä, että minun täytyy treenata entistä enemmän. Lisäksi olisi hyvä vähentää toistuvien "niinku" ja "huikeeta" -sanojen käyttöä. Lähipäivinä täytyy kyllä saada aikaan julkaistamiskelpoinen video.

Suunnitelmissani on muuttaa Bloggerista Wordpressiin. Muuton myötä videot ja blogitekstit löytyisivät samasta paikasta. Myöskin vaihdan nimimerkin takaa kirjoittelun omalle nimelleni. Olen tutkaillut useampana iltana eri wordpress pohjia ja yrittänyt tehdä kahden varteen otettavan taittomallin väliltä päätöstä, mutta tehtävä tuntuu mahdottomalta. Miten tehdä kahden erittäin hyvän vaihtoehdon välillä valinta? Pitäisi vain karskisti valita toinen, mutta en mitenkään osaa päättää kumpi.

Kirjoja olen lukenut hiljaiseloni aikana, vaikka ajatuksiani niistä en tänne olekaan kirjoittanut. Viimeisimpiä ovat olleet Eve Hietamieheni Yösyöttä ja sen kakkososa Tarhapäivä, Victoria Hislopin Saari ja nyt minulla on meneillään JP Koskisen Ystäväni Rasputin ja Lucinda Rileyn Keskiyön ruusu. 

Ai, NIIN!! MAHTAVIA UUTISIA!! Yle 1:ltä tulee Philippa Gregoryn kirjoihin pohjautuva Valkoinen Kuningatar -televisiosarja nyt kesällä keskiviikkoisin klo 21.30. Huomasin sen Metro-lehden ohjelmaluettelosta aivan sattumalta. Ainakin ensimmäinen jakso oli erittäin uskollinen kirjoille, vaikkakin ehkä rohkeampi, kuin hyvin siveät kirjat. Jaksot ovat katsottavissa 14 vuorokautta Yle Areenassa, suosittelen ehdottomasti tutustumaan, mikäli avausjakso meni ohi. J

Oletteko ajatelleet osallistua huomenna lukumaratoniin? Täältä pääset lukemaan lukumaratonin säännöt. Huomenna, sunnuntaina 10.7 on lukumaratoni ja twitter ainakin kuhisee kirjabloggareiden lukumaratonaiheisia twiittejä. Itse ajattelin osallistua, mutta en ehkä aivan 24h taida pystyä lukea.  Tietysti voisin suunnitella lataavani puhelimeeni jonkin äänikirjan ja kuuntelevani kirjaa yön aikana nukkuessani.. ;) Ehkäpä sillä tavalla vihdoin saisin kahlattua läpi Linnunradan käsikirjan liftareille -teoksen, jota useat ovat minulle suositelleet, mutta mitä en vain saa luetuksi.

Tähän loppuun elvistelen uudella kirjahyllylläni. Se on melko samanlainen kuin edeltäjänsä, ainoastaan se on leveämpi, korkeampi ja syvempi. Olin lukemassa lukuhuoneessani (vierashuoneessamme), kun mieheni tuli paikalle ja ehdotti isomman kirjahyllyn ostoa. Silmät tuikkien innostuin suunnittelemaan pienen vierashuoneen sisustusta ja mittailimme aikamme. Sen jälkeen teimme extemporé reissun Ikeaan. Ja siinä hän nyt on!! <3 Enää pitää vain päättää kirjojen järjestys, nyt pää lyö liian paljon tyhjää kaikkien erilaisten mahdollisuuksien edessä. ;)


Toivottavasti pian olisi uusi uudet blogisivut pystyssä ja blogimuutto olisi mahdollista. Jännittää! Ilmoitan sitten uuden osoitteen, jotta saan teidät ”olohuoneeseeni” vierailulle. ;)

Aurinkoa!

-Tiina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti